Har vi ringt dig?

Har vi ringt dig?

VIQ Telemarketing bedriver försäljning via telefon på uppdrag av företag inom bland annat TV, Bredband och Försäkringar.

Har vi försökt att nå dig är det för att informera dig om någon av våra uppdragsgivares produkter eller tjänster.

Har du blivit uppringd och är registrerad i NIX-registret?

VIQ Telemarketing ringer inte till personer som är registrerade i NIX-registret. Om du finns registrerad hos NIX och ändå blivit uppringd av oss beror detta oftast på att du:

  • För närvarande är kund hos någon av våra uppdragsgivare.
  • Har varit kund hos någon av våra uppdragsgivare under de senaste 12 månaderna.
  • Gjort en intresseanmälan eller på annat sätt samtyckt till att bli uppringd.

För mer information om NIX och vilka regler som gäller, klicka här!

Du svarar men det är tyst i luren? – Låt oss gärna veta om detta händer.

Ibland kan det förekomma tekniska störningar på telenätet eller i systemet trots att VIQ Telemarketing  använder mycket modern teknik som nästan är felfri.
Den kan dock ibland utlösa en typ av ”tapp/tystsamtal” som innebär att ett samtal felaktigt kopplas fram men att det  inte finns någon tillgänglig hos oss för att svara.
Detta är beklagligt och går tyvärr inte alltid att påverka. Skulle detta ske så skulle vi uppskatta om du kunde skicka ditt namn, telefonnummer och en kort beskrivning på ärendet till:

kundservice@viqsweden.se

Vill du att vi ringer upp dig igen?

Har du missat ett samtal från oss så kommer vi troligtvis att försöka nå dig igen. Om du vill bli uppringd omedelbart för att få höra vad vi har att erbjuda, skicka ett mail till kundservice@viqsweden.se så ser vi till att du blir uppringd av en av våra medarbetare.

Vill du inte bli kontaktad av VIQ Telemarketing?

Fyll i formuläret nedan om du önskar att ej bli kontaktad i framtiden så ser vi till att du är borttagen från våra ringlistor inom 48 timmar.